Пошук
розширений

Начальник Головного територіального управління юстиції

Грабар Олександр Володимирович

 

 

 

Начальник

Керівництво
Структура управління
Структурні підрозділи управління
Територіальні установи та органи юстиції
ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА БІЗНЕСУ
СПИСОК НОТАРІУСІВ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ, ЯКІ ПІДКЛЮЧИЛИСЬ ДО ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ, ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ ТА ГРОМАДСЬКИХ ФОРМУВАНЬ
ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ СПАДЩИНИ УПОВНОВАЖЕНИМИ ОСОБАМИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
ОЧИЩЕННЯ ВЛАДИ
Державні закупівлі
Юридичний всеобуч
ВАКАНСІЇ
Контактна інформація
Переліки громадських формувань
Перелік зареєстрованих друкованих ЗМІ
Інформаційно-юридична газета "Правовий орієнтир"
Нотаріат
Державна виконавча служба: запитання-відповіді
Систематизація законодавства
Доступ до публічної інформації
Плани роботи
Робота колегій Головного територіального управління юстиції
Доступ до правосуддя
Кадрова робота та державна служба
Державна реєстрація нормативно-правових актів
Організаційні питання
Правова робота
Запобігання проявам корупції
ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЇ
Інформація для громадян, які приїхали з Автономної Республіки Крим та м. Севастополь
Основи соціального захисту інвалідів в Україні
Роз'яснення щодо організації роботи та оплати праці працівникам навчальних закладів, розташованих на території проведення АТО
АКТУАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ГРОМАДСЬКИХ ОБ'ЄДНАНЬ
МЕТОДИЧНА РОБОТА
Правова освіта
Порядок витребування документів громадянами, які проживають на тимчасово окупованій території України
Адміністративні послуги у сфері легалізації об'єднань громадян
СКАЗАНО - ЗРОБЛЕНО: ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ-2016
������� ����������
Правові засади
Екскурс в історію
Новини управління
Звернення громадян
Діяльність з питань банкрутства
Оголошення, анонси
БЕЗОПЛАТНА ПРАВОВА ДОПОМОГА
Урочиста реєстрація шлюбу
Громадська приймальня
"Гарячі" телефонні лінії
ПІЛОТНИЙ ПРОЕКТ «ШЛЮБ ЗА ДОБУ»
СОЦІАЛЬНІ ВІДЕОРОЛИКИ МІН'ЮСТУ - БВПД, ОНЛАЙН-СЕРВІСИ
"ОНЛАЙН-БУДИНОК ЮСТИЦІЇ"
ДО УВАГИ АГРАРІЇВ! АНТИРЕЙДЕРСЬКІ АГРАРНІ ШТАБИ! МОБІЛЬНІ ТОЧКИ ДОСТУПУ ДО СИСТЕМИ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ! ТЕЛЕФОН ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ!
����� �����
����� �� ��������� ������� ���������� � ����������� ����� ��������� ��������� � ����������� ������
�������� ̳��������� �������
��������� ����� ������
������������ ������ ������� ��� �������� ������ (���� �����ֲ�)
�������������� �������� ������
Головна / Структура /

ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА БІЗНЕСУ




 

  

 
 
 
 
«Децентралізація повноважень щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»
 
 
З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" у новій редакції (далі по тексту – Закон).
Вказаний Закон спрямований на децентралізацію влади та передбачає передачу органам місцевого самоврядування, місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб'єктам повноважень з надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Згідно з положеннями вказаного Закону передача функцій органів юстиції у зазначених сферах державної реєстрації на місця  має відбутися до 30 квітня 2016 року.
Згідно з Законом до суб’єктів державної реєстрації також належать:
- територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації обласних, регіональних і республіканських професійних спілок, їх організацій та об’єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об’єднань, постійно діючих третейських судів;
- районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції - у разі державної реєстрації громадських об’єднань, їхніх відокремлених підрозділів, громадських об’єднань, що не мають статусу юридичної особи, місцевих та первинних професійних спілок, їх організацій та об’єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих організацій роботодавців та їх об’єднань, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об’єднання.
Слід наголосити, що нотаріуси (як державні, так і приватні) наділяються повноваженнями державних реєстраторів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідно до Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» з дня набрання законом чинності.
 
Законом передбачено ряд новацій:
 
1. Змінено перелік суб’єктів державної реєстрації.
Відтепер державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців може здійснюватись:
  • виконавчими органами сільських, селищних та міських рад, Київською та Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями; 
  • акредитованими суб’єктами. Відповідно до Закону акредитованим суб'єктом може бути юридична особа публічного права, у трудових відносинах з якою перебуває не менше ніж три державних реєстратори та яка уклала договір страхування цивільно-правової відповідальності та договір з іншим суб'єктом державної реєстрації; 
  • нотаріусами;
 
2. Для забезпечення максимального доступу до інформації та послуг у сфері державної реєстрації запроваджено портал електронних сервісів та «персональний кабінет» юридичної особи, громадського формування та фізичної особи – підприємця. Крім цього, Законом скасовано обов’язок щороку підтверджувати відомості про юридичну особу в реєстрі.
 
3. Впроваджено Єдиний державний реєстр для юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб - підприємців, який об'єднав у собі кілька окремих реєстрів.
 
4. У сферу державної реєстрації введено принцип екстериторіальності (можливість прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації в межах території України будь-яким суб'єктом державної реєстрації в межах компетенції незалежно від місцезнаходження юридичної особи чи фізичної особи-підприємця).
5. Встановлено диференційовану систему ставок адміністративного збору за державну реєстрацію та надання відомостей з Єдиного державного реєстру.         Крім цього, Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1133 «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у скорочені строки» визначено  окремі розміри плати за проведення такої державної реєстрації.
6. Запроваджено процедуру зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, у випадках, чітко передбачених законом.
 
7. Визначено процедуру оскарження рішень, дій або бездіяльності державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації до Міністерства юстиції України та його територіальних органів.
         Варто наголосити, що до 01 січня 2017 року відомості про державну реєстрацію громадських формувань як юридичних осіб вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (крім відомостей, передбачених пунктами 4,5,7,14, 17, абзацом сьомим пункту 20, пунктами 21-25, 32, 44 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"), Єдиного реєстру громадських формувань та Реєстру громадських об’єднань і надаються з цих реєстрів органом, який провів їх реєстрацію (легалізацію). Відомості про реєстрацію (легалізацію) громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, продовжують вноситися та надаватися відповідно до Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань.   
З метою забезпечення оптимального функціонування системи державної реєстрації також визначено розподіл адміністративного збору за державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наступним чином:
- 40% надходжень такого збору спрямовується до Державного бюджету України;
- 60% надходжень залишається у суб’єктів державної реєстрації (приватних нотаріусів).
Одночасно звертаємо увагу, що при проведенні державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державними нотаріусами, 100% адміністративного збору зараховується до Державного бюджету України.
 
Зміни, визначені Законом, спрямовані на реформування системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, забезпечення її відкритості та прозорості, ефективності та доступності для громадян.
 
 
 
 
Передача повноважень з Державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців органам місцевого самоврядування
 
 
Основним завданням зазначеного закону є забезпечення громадян правом вільного вибору суб’єкта державної реєстрації та можливість здійснення реєстрації бізнесу в будь-якому куточку України.
 
Відповідно до Закону, функції органів юстиції з надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців будуть поступово передаватися на місця до моменту завершення цього процесу у визначений Законом строк до 30 квітня 2016 року. Процес передачі вже розпочався.
З метою децентралізації та демонополізації адміністративних сервісів у сферах державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно суб’єктами державної реєстрації (окрім реєстрації політичних партій та інших громадських формувань) визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку.
Окрім передачі повноважень з державної реєстрації на місцевий рівень, Закон передбачає такі новели:
- уніфікацію процедур державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб-підприємців;
- створення з 01 січня 2017 року єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об'єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
- запровадження принципу екстериторіальності в межах області у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (окрім нотаріусів) та в межах України у сфері державної реєстрації бізнесу;
- запровадження можливості подання електронних документів для проведення реєстраційних дій;
 - скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації бізнесу (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);
- запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів з можливістю скасування рішення та проведення державної реєстрації (у разі оскарження відмови у державній реєстрації);
- запровадження відповідальності суб’єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації/тощо.
Акредитовані суб’єкти розпочинають роботу після проведення їх акредитації Міністерством юстиції України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Останні можуть здійснювати усі повноваження суб’єкта державної реєстрації або здійснювати прийняття та видачу документів
у сфері державної реєстрації на підставі договору з іншим суб’єктом державної реєстрації та/або нотаріусом.
 
Сільські, селищні та міські ради (крім рад міст обласного та/ або республіканського Автономної Республіки Крим значення) здійснюватимуть функції державної реєстрації після прийняття на своїх пленарних засіданнях рішень про здійснення повноважень суб’єктів державної реєстрації виконавчими органами таких рад за умови інституційної готовності до реалізації зазначених повноважень.
 
Одночасно з наділенням повноваженнями у сферах державної реєстрації за рішенням Кабінету Міністрів України Міністерство юстиції та його територіальні органи здійснюють передачу реєстраційних справ виконавчим органам міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міським, районним, районним у містах Києві та Севастополі державним адміністраціям.
 
КРОКИ ДЛЯ НАБУТТЯ ПОВНОВАЖЕНЬ
З ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ
НА НЕРУХОМІСТЬ ТА БІЗНЕСУ
(Районні державні адміністрації та виконавчі органи міських рад
міст обласного значення)
З 1 січня 2016 року
1.      Затвердити структуру та штатний розпис, якими передбачено посади державних реєстраторів;
2.      Укласти договори з технічними адміністраторами реєстрів – ДП «Національні інформаційні системи» - та ДП «Інформаційно-ресурсний центр», які є у вільному доступі за посиланням http://nais.gov.ua/contract та http://irc.gov.ua/ua/edr_users_cnap, та отримати для державних реєстраторів ідентифікатори доступу до Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
Здійснюємо державну реєстрацію бізнесу
3.      Після отримання не менше ніж 50 % від кількості державних реєстраторів, передбачених штатним розписом, ідентифікаторів доступу до реєстрів звернутися до Міністерства юстиції України для винесення на Кабінет Міністрів України питання про припинення повноважень органів юстиції з державної реєстрації на відповідній території;
4.      Протягом місяця з дня прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про припинення повноважень органів юстиції з державної реєстрації на відповідній території прийняти від органу юстиції реєстраційні справи у паперовій формі.
 
КРОКИ ДЛЯ НАБУТТЯ ПОВНОВАЖЕНЬ
З ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ
НА НЕРУХОМІСТЬ ТА БІЗНЕСУ
 (виконавчі органи сільських, селищних та міських рад
(крім міст обласного значення)
З 1 січня 2016 року
1.      Прийняти на сесії відповідної ради рішення про надання послуг з державної реєстрації бізнесу;
2.      Затвердити структуру та штатний розпис, якими передбачено посади державних реєстраторів;
3.      Укласти договори з технічними адміністраторами реєстрів – ДП «Національні інформаційні системи» - та ДП «Інформаційно-ресурсний центр», які є у вільному доступі за посиланням http://nais.gov.ua/contract та http://irc.gov.ua/ua/edr_users_cnap, та отримати для державних реєстраторів ідентифікатори доступу до Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
4.      Здійснюємо державну реєстрацію бізнесу.
 
 

 

 

�� ����� �� ��������, ������� �� ����� ����, �������� ��������� ��������� ������� � ����������� ������

Copyright � 2008 ��� ����� SEOTM ��������� �����, �������� �����